Bedenk zelf een concept en werk dit uit in een typografisch eindproduct Hierdoor kun je laten zien wat je geleerd hebt tijdens dit keuzedeel.
De briefing
Het concept begon met het schijven van een passende briefing waarop ik verder kon werken. Hierin verwerkte ik o.a. de kernwoorden, doelgroep, locatie en de uitwerkingen van de branding.
Ontwikkelen van eigen font & logo
Nadat ik de briefing had gemaakt kon ik bezig met het schetsen van het logo. Dit deed ik bewust handmatig om van uit hier iets nieuws te maken. Nadat ik schetsen had gemaakt werkte een lettertype uit dit ik later digitaal verwerkte. Vanuit hier werkte in aan het logo, maakte ik verschillende ligaturen en keek ik naar kleuropties.
Uitrol producten
Nadat ik het logo definitief gemaakt had werkte ik aan de uitrol van het merk. Deze bestaande uit: een brandbook met bijbehorende middelen zoals, een cadeaubon, visitekaartjes en fotografie stijlen. Verder is in het brandbook, de kleuren, logo gebruik en typografie te vinden?
Een kijkje nemen in het brandbook? Check het hieronder!