Concept

Verander je rout(in)e

Datum & opdrachtgever

September 2022 Rijksoverheid

Opdracht omschrijving

Ontwikkel een campagne om herkenbaarheid te geven aan de helmplicht die van af januari 2023 verplicht is.

Inhoud campagne

De campagne die ik heb ontwikkeld voor de Rijksoverheid is gericht op de bestuurder en de scrollende doelgroep op Instagram. Door de persona aan te spreken op het veranderen van zijn of haar routine, dus het dragen van de helm en dit een paar keer herhaalt gaat de rest van zelf. Door de verandering in het routine veranderd er weinig in je eigen route van je leven. “Door bij jezelf te beginnen creëer je veiligheid tijdens je route.” Dus met behulp van een kleine aanpassing maakt je het voor jezelf en voor anderen veilig op de weg.

Proces

De uitdaging van dit project lag voor mij in het bedenken van niets naar iets. Ik had van af het begin een eerste iedee maar merkte dat ik hierin vast liep en het voor mezelf te ingewikkeld maakte. Door even een stapje terug te doen en veel te brainstormen en feedback te vragen ben ik gekomen tot een sterk concept waar ik zelf achter kon staan en goed kon verwoorden.

Tijdens dit project heb ik veel geleerd over mezelf en mijn denkwijze. Ik kwam erachter hoe ik in elkaar zit en hoe mijn denkwijze er uit zien. Door dit inzicht te hebben gekregen tijdens dit project kan ik gerichter aan de slag met nieuwe opdrachten.